whistling noise
+ Reply to Thread
Results 1 to 19 of 19

Thread: whistling noise

  1. #1

    Join Date
    14-03-2010
    Location
    south ayrshire :)
    Age
    22
    Posts
    700

    whistling noise

    hey ... got my sri on friday and have noticed a kinda of whistling/whining noise coming from the front right of the car . for the life of me do not have a scooby what it could be , it occurs when you go past 3,000 revs ( when u put the foot down) i first thought it could be the air box, as if it not letting the air flow properly , but i put my k+n onto it ( off my old c) and that was just sillyness , my car sounded like it had a dump valve in it lolol dont know why , i aint a mechanic .. but to me its comin from the rfront right wheel , but everything seem tight and theres no signs of anything grinding together. anyone had this problem ? cars going for a service on saturday but its bugging the sh*t out of me not being able to know what it is till then. thanks in advance and sorry if i ameant being clear on what kinda of noise it is , but basically kinda of metal to metal grinding noise with a bit of whistle lol

  2. Remove Advertisements
    UKCorsa-D.com
    Advertisements
     

  3. #2

    Join Date
    15-08-2008
    Posts
    1,571
    mate! sounds like ur turbo lol1 working perfectly fine

    Basically a turbo makes a whistling noise when it comes in! 3 k revs in when a turbo comes in on a SRi and it makes a whistle noise..

  4. #3

    Join Date
    14-03-2010
    Location
    south ayrshire :)
    Age
    22
    Posts
    700
    so its fine then ? :O shocker lol thats pretty poor when you think of it though , if thats what its meant to sound like then their must be a lot of ****ed off sri owners with that constant noise when u wana go fast

  5. #4

    Join Date
    15-08-2008
    Posts
    1,571
    mate thats how they sound! the turbo whistles coz its sucking air in very very fast lol! gets louder when you tune your car! your car is perfectly fine lol

  6. #5

    Join Date
    14-03-2010
    Location
    south ayrshire :)
    Age
    22
    Posts
    700
    that pretty gutting tbh , i thought after saturday there would be no noise at all :\ thats a bummer !! i take it the tubro is on the right hand side then ?? cos thats where the noise is coming from

  7. #6

    Join Date
    14-03-2010
    Location
    south ayrshire :)
    Age
    22
    Posts
    700
    thanks for the vid and yeah i'm sure thats the same noise !!

  8. #7

    Join Date
    15-08-2008
    Posts
    1,571
    mate if this noise comes when you put your foot down and the noise comes in around 3 k revs then its defo the turbo!

    turbo is in the center of the engine at the front i think..

  9. #8

    Join Date
    15-08-2008
    Posts
    1,571
    yeah defo the turbo lol you like the vid

  10. #9

    Join Date
    14-03-2010
    Location
    south ayrshire :)
    Age
    22
    Posts
    700
    i;d say the noise is slightly to the right lolol i hate noises , see if the missus drops her fone she gets a yelling lol yeah your vid is great but seems really fast and makes me jelous lol

  11. #10

    Join Date
    15-08-2008
    Posts
    1,571
    haha! mate if you hate noises (so do i ) you got the wrong car! corsa make all sort of noises! but promise you your noise is ment to be there! lol dw its fine

  12. #11

    Join Date
    14-03-2010
    Location
    south ayrshire :)
    Age
    22
    Posts
    700
    well i had a bloody rattling / squeeky / whatever else that was going on ... but it was coming from the pasanger side , wd40'd the door catch and wha-laa no noise anymore lol , so its just this whistling noise thats ****ing me off !!! would a pipercross panel filter help the air flow by mch (reduce the sound)

  13. #12

    Join Date
    15-08-2008
    Posts
    1,571
    a panel filter will make it louder haha! lol thats the quitest your gonna get that whistle mate! its a nice noise lol aint that bad

  14. #13

    Join Date
    14-03-2010
    Location
    south ayrshire :)
    Age
    22
    Posts
    700
    lolol see if i put a pipercross on it , would it sound the same as it did when i put my old k+n on it ?? it didnt sound healthy lol everytime you took your foot of the acceleration it just tsssssssssssht like a dump lol

  15. #14

    Join Date
    23-12-2008
    Location
    rhondda cynon taff
    Age
    23
    Posts
    2,422
    thats deffo your turbo wa colours your car

  16. #15
    PVS10 Feature Car
    Join Date
    30-08-2007
    Location
    Plymouth
    Age
    29
    Posts
    3,264
    Quote Originally Posted by craig-corsa View Post
    lolol see if i put a pipercross on it , would it sound the same as it did when i put my old k+n on it ?? it didnt sound healthy lol everytime you took your foot of the acceleration it just tsssssssssssht like a dump lol
    even my diesel makes that whistling noise mate, its ment to be there, if you dont like it the only thing i can suggest is turn the stereo up lol. personally i like it, mine gives off a lot of chatter when i come off the gas its great.
    First 1.7 CDTi Corsa D with PIPER exhaust system.
    Bingo999
    Mods on, VXR Style pack, Irmy front spoiler,Tinted Windows,ICE Install
    Tinted Rear Lights, Purple Bits , Irmscher Grille, VXR Alloys, SS Exhaust,

  17. #16

    Join Date
    18-08-2009
    Posts
    135
    If the whistle is high pitch and increases in pitch then its the turbo. If its a lower pitch like a referee’s whistle then SEE BELOW!

    If you fit a panel filter you can clearly hear the bypass valve on the turbo reticulating the compressed air which is the characteristic "Tsssht" sound.



    THE CAUSE OF THE STRANGE WHISTLE NOISE
    CORSA SRI TURBO 2006 - >

    I have just had my car back from Vxl for this same problem of a strange whistle noise.
    It whistles in 2nd gear to 6th gear when you accelerate quite firmly but doesn’t lack in power!!??
    Its not a high pitched turbo whistle as it spools up!, it only comparable to a referees whistle. The sound is at a constant pitch not increasing like the turbo impeller.

    At first I though it was a hole in the pressure side of the intake system, but you would know about it if you where loosing boost, same as if there was something wrong with the turbo you and your diagnostic system would have flagged it up.

    The actual cause of the whistle (as stated above) is a manufacture error with the centre exhaust box. (Designed by accountants lol)….

    Vauxhall are very aware of the problem, even if they do deny it!!!

    Take your car to Vauxhall and explain if they do a search on their system; there is a ‘Field Remedy’ for the whistling noise where they will have to order you a part to replace in the exhaust system.

    Hope this helps

  18. #17

    Join Date
    20-02-2009
    Location
    west london
    Age
    30
    Posts
    3,372
    yeah luke and others are right - its just part of the sri - the vxr doesn't do it though - or least the ones I have been in don't - mines got a bit louder now as the engines loosened a bit - people turn round and stare - its quite funny - well makes me chuckle!

  19. #18

    Join Date
    14-03-2010
    Location
    south ayrshire :)
    Age
    22
    Posts
    700
    thanks for the feedback, will just have to get used to it lol and stig my car is lighting silver

  20. #19

    Join Date
    14-02-2010
    Age
    24
    Posts
    192
    deffo the turbo, i don't see why you dont like it i love the sound, sometimes i even stick the accelerator down a little further to hear it then lift off to hear the standard OEM dump valve welcome to the SRi Turbo club and start enjoying the noise.

    i have put a Pre-Cat replacement pipe on mine and also a Courtenay Sport panel filter, since fitting them the noise has increased, and since putting the Courtenay Sport Panel filter on if i lift off the throttle slowly, i even get turbo chatter :D love it

+ Reply to Thread

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts