Vauxhall Corsa-D Forum banner

Motorventilator, bij welke temperatuur moet hij inschakelen?

1 reading
49K views 17 replies 9 participants last post by  Corsalady33  
#1 ·
Ik vraag het me gewoon af, want ik had de temperatuur in het verborgen menu omhoog gezet terwijl ik net op een parkeerplaats zat en hij steeg tot 100 graden en de ventilator sloeg nog steeds niet aan, pas toen ik begon te rijden keerde de motortemperatuur terug naar normaal 90-92.

#9 ·
Mijn 1.3 lijkt zelfs in Zuid-Spanje nooit boven de 90 graden te komen. Ik heb de ventilator nog nooit horen aanslaan. Ik heb VX en een paar andere plaatsen bezocht en ze zeggen allemaal dat de ventilator en de waterpomp prima werken.

#15 ·
Als de ventilatoren continu draaien, kan er een onderbreking zijn in het koelventilatorcircuit, wat betekent dat deze defect is, waardoor de ventilator constant draait, of de motortemperatuursensor is defect. Hoe dan ook, het is waarschijnlijk het beste om ernaar te laten kijken door een vriend. Maar hij zal wel draaien met de airconditioning, omdat de condensor/radiator voor de airco samenwerkt met uw koelradiator. De beste manier om te controleren of hij draait voor het koelsysteem is om de airconditioning uit te zetten en te kijken wanneer hij aanslaat.