Vauxhall Corsa-D Forum banner

Kofferbakverlichting werkt niet, maar de lamp is in orde

34K views 37 replies 11 participants last post by  LeeC87  
#1 · (Edited)
Hé,

Ik heb je hulp nodig.

Mijn kofferbakverlichting werkt niet, dus ik heb de lamp vervangen en hij doet het nog steeds niet. De lamp die ik eruit heb gehaald, werkt ook prima. Beide lampen werken, maar als ze in de kofferbak zijn geïnstalleerd, gaat de kofferbakverlichting niet aan.

Wat is er in hemelsnaam mis? Is er een zekering alleen voor de kofferbakverlichting?

Alle andere binnenverlichting werkt prima en al het andere aan de auto werkt.

Alle hulp of advies zou zeer op prijs worden gesteld.

Verzonden vanaf mijn iPhone

#10 · (Edited)
Ik heb de draden gecontroleerd die naar het daadwerkelijke kofferbaklicht gaan. Eén draad staat onder spanning en de andere neem ik aan is aarde. Echter, het licht gaat niet aan, hoewel de lamp het wel doet als ik hem op een batterij test.

Ik vermoed hieruit dat de draad waarvan ik aannam dat het aarde is, ergens de verbinding heeft verloren. Toen ik deze op de aarde van de auto aansloot, werkte de lamp. Deze draad heeft dus ergens de verbinding verloren.

Hulp! Wat is er mis en hoe los ik dit op?

Verzonden vanaf mijn iPhone

#38 ·
Ik weet dat dit een oud draadje is, maar ben je erin geslaagd om je kofferbakverlichting te repareren? Ik heb hetzelfde probleem. Verschillende lampen geprobeerd. Als ik een multimeter op de lamp en het chassis van de auto zet, krijg ik een waarde van 12V.
Ik heb precies hetzelfde! Ik kan het niet uitzoeken. De metalen contacten van de kofferbakverlichting geven 12V aan - maar als er een lamp in zit (festoon type), geen licht. De lamp werkt echter wel in de binnenverlichting.

Ik kan dit niet begrijpen - wat zou het probleem kunnen zijn? Help me alsjeblieft dit uit te leggen! o_O

#23 ·
Dus gisteren zou ik de kofferbakverlichting veranderen in een witte SMD en toen ik de oude lamp verwijderde, gingen het welkomstlicht en de andere 2 zijlichten uit en ze werken nu niet meer, zelfs de witte SMD die ik in de kofferbakverlichting heb geplaatst werkt niet... wat is er gebeurd? Dit gebeurde toen ik de oude lamp uit de kofferbakverlichting verwijderde.