Vauxhall Corsa-D Forum banner

corsa D 2012 1.2 benzine 4 cilinder A12XER oliepomp defect

1 reading
32K views 19 replies 6 participants last post by  SBautogas  
#1 ·
Hallo, ik ben even aan het rondkijken om te zien wat ik over deze storing kan vinden, en probeer vast te stellen of de oorzaak iets specifieks was dat ik moet aanpakken wanneer ik de nieuwe oliepomp monteer.
Wat ik van het voertuig weet, is dat het uit 2012 komt, dus 8 jaar oud is en 60.000 mijl heeft afgelegd, met olieverversingen bij elke APK, en dat het verstandig is bestuurd door een volwassene :)

#2 ·
Hallo, ik ben even aan het rondkijken om te zien wat ik over deze storing kan vinden, en probeer vast te stellen of de oorzaak iets specifieks was dat ik moet aanpakken wanneer ik de nieuwe oliepomp monteer.
Wat ik weet over het voertuig is dat het uit 2012 komt, dus 8 jaar oud is en 60.000 mijl heeft gereden, met olieverversingen bij elke APK, en dat het verstandig is bestuurd door een volwassene :)
View attachment 19861 View attachment 19862
Sorry om te zien dat je het probleem had, maat. Wat deed je denken dat de oliepomp het begaf? Proost

Verzonden vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

#3 ·
Sorry dat je het probleem had, maat. Waardoor dacht je dat de oliepomp het begaf? Proost

De symptomen werden mij beschreven als een plotseling geratel en verlies van vermogen. Ik haalde de motor uit elkaar in de verwachting een defecte kettingspanner te vinden, maar die was in orde. In plaats daarvan vond ik onderdelen van de oliepomp in de zeef van het carter
Image
Image
Image

Verzonden vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

#16 · (Edited by Moderator)
Het viel uit elkaar over een periode van 6 uur, er was thee en chat vermengd in dat, het meest hardnekkige deel was het verwijderen van de bobine zonder het rubberen isolatiemateriaal te scheuren, een eindigde in 3 stukken
Image

Vraag:
Hoi, geweldige foto's en erg handig - Mag ik vragen of je het motorblok met een takel hebt ondersteund of een krik eronder hebt gebruikt?
Als ik naar je foto hierboven kijk, heb je de carterplaat verwijderd, ik denk dat dit een mooi vlak oppervlak achterlaat voor een stuk hout dat van voor naar achter op de trolleykrik aan de rechterkant loopt.
Bedankt, Steven

#6 ·
Dus vandaag vond ik de tijd om dit weer in elkaar te zetten, in mijn geval heb ik een oliepomp van £60 en een nieuwe onderste krukaspoelie van £55 gemonteerd, de olie en het filter waren £30, mijn ketting was oké maar omdat hij 60.000 mijl had gereden, heb ik hem vervangen voor £70 en £45 voor een waterpomp, alles bij elkaar geen moeilijke klus
Image
Image

#7 ·
Dus vandaag vond ik de tijd om dit weer in elkaar te zetten, in mijn geval heb ik een oliepomp £60 en een nieuwe onderste krukaspoelie £55 gemonteerd, de olie en filter waren £30, mijn ketting was oké maar omdat hij 60k mijl had gereden, heb ik hem vervangen £70 en £45 voor een waterpomp, alles bij elkaar geen moeilijke klus
Image
Image

Eerlijk gezegd. Ik waardeer echt degenen die op dit niveau aan variabelen kunnen werken. Ik ben een doe-het-zelver, maar dit zou buiten mijn bereik vallen lol. Ben je professioneel opgeleid of een andere doe-het-zelver?

#13 ·
Hallo, sinds de reparatie loopt de auto geweldig, de pomp heeft een interne zeshoekige vorm waarin de krukaspoelie perfect past, maar als de pomp kapot gaat, beschadigt deze delen van de krukaspoelie waardoor deze daarna onbruikbaar wordt. De foto's laten de schade zien die optreedt. Ik zie meer van deze storingen op internet verschijnen zodra de motoren de 50.000 mijl passeren, inclusief voorbeelden die door de hoofddealer zijn onderhouden. Blijkbaar wordt dit veroorzaakt door de distributiekettingpakking die halverwege faalt en betekent dit dat de motor de olie niet kan aanzuigen. Ze suggereren siliconenpakking op een paar plaatsen tijdens de installatie, gelukkig had ik de mijne tijdens de montage gedaan :)

#14 ·
Hallo, sinds de reparatie loopt de auto geweldig, de pomp heeft een interne zeshoekige vorm waarin de krukaspoelie perfect past, maar wanneer de pomp kapot gaat, beschadigt deze delen van de krukaspoelie waardoor deze daarna onbruikbaar wordt. De foto's tonen de schade die optreedt. Ik zie dat er meer van deze storingen op internet verschijnen zodra de motoren 50.000 mijl passeren, inclusief voorbeelden die door de hoofddealer zijn onderhouden. Blijkbaar wordt dit veroorzaakt door de distributiekettingpakking die halverwege faalt, wat betekent dat de motor de olie niet kan aanzuigen. Ze stellen siliconenpakking voor op een paar plaatsen tijdens de installatie, gelukkig had ik de mijne tijdens de montage gedaan :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is geweldig om te horen en wat echt goede info in dat hoofd van je. Het lijkt heel gebruikelijk dat ik me gewoon voorbereid op de mijne, want die staat op 30.000 mijl lol. Als je zegt dat het wat siliconen nodig heeft op bepaalde plaatsen, weet je dan waar of heb je leesmateriaal links dat aangeeft waar deze nieuwe update van het toevoegen van de siliconen moet zijn?